Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

dinsdag 4 februari 2014

Letter to heaven

Liefste papa,
Ondertussen ben ik al een weekje in Nieuw-Zeeland (NZ) en alles hier herinnert me aan jou! Dit zou écht iets voor jou geweest zijn:
- prachtige natuur en heel veel vogels
- super-relaxte manier van leven: BBQ's, parties,...
- topwegen voor de bike: hoogteverschillen, bochtenwerk, netjes verzorgd... Het enige dat je misschien wel zou storen is de snelheidsbeperking van 100km/u, maar daar trok je je vroeger ook al niet teveel van aan hé ;-) 
- houten huisjes zoals je er al altijd stiekem één wilde
- een heel jaar zacht weer (op het Noord-eiland), dus geen last van die barre koude winters
- mensen op blote voeten en shorts
- buren die soms 10 km verder wonen ;-)
- vriendelijke locals die altijd in zijn voor een praatje en een biertje
- cafeetjes met "Dirty Old town" op de achtergrond - moest direct ook aan Mon'ke denken

De eerste dagen verbleef ik bij Tadjoe en Yvette, ooit woonden zij ook in Dilsen-Stokkem, maar 9 jaar geleden besloten zij naar Nieuw Zeeland te verhuizen. Weg uit de hussle :-) Zij hebben me 2 dagen rondgeleid in het Noorden: Cape Reigna, Puketi Forest, Kerikeri, Pahia,... allemaal prachtige plaatsjes, je kan er soms uren rijden zonder iemand tegen te komen. Ik luisterde graag naar de verschillen tussen Nieuw Zeeland en België, at voor het eerst "Wedges", leerde tequila drinken op een heel bijzondere manier en werd goed verzorgd in hun prachtig huisje. 
 

Nadien reisde ik via Auckland naar Whitianga waar ik 2 dagen bij Ruth en Rick verbleef. Zij was Australische en hij een echte Kiwi. Het verblijf bij hen in huis had ik geboekt via AirBnB, mijn nieuwe vaste boekingssite als ik nog eens zin heb in een écht bed (i.p.v. stapelbed met slechte vering), een uitgebreid ontbijt (i.p.v. een mueslibar) én een goed gesprek met échte locals :-) 
Whitianga ligt dicht bij Cathedral Cove, dus ik had een boottocht geboekt op zaterdag. Maar helaas vaarde de boot niet uit omdat er teveel wind was... Ik was wel een beetje teleurgesteld, want openbaar vervoer werkt hier niet zoals in België, hier heb je met chance 2 bussen per dag i.p.v. 2 per uur. Het zag ernaar uit dat ik geen Cathedral Cove zou zien, maar toen zei Ruth dat ze me wel met de auto wilde brengen (1,5u met de wagen heen/terug), dan ging zij wel langs bij een vriendin daar :-) Zoals ik al zei papa, de mensen zijn hier supervriendelijk, but I like it! Deze plek had ik niet willen missen
 

Rotorua was de volgende bestemming. De geur alleen al is heel typisch als je de bus uitstapt. Pure sulfaat van de thermische bronnen en natuurlijke modderbaden die hier overal te vinden zijn in dit vulkanische landschap. Op het einde van de dag ben je de acide geur wel moe, maar daar zou jij geen last van gehad hebben vermits je toch geen geuren meer kon onderscheiden, dus toch 1 plaats in de wereld waar dit een voordeel was geweest ;-) 





Daarna een dagje rust in de plaatselijke Polynesian Spa. Het water zou zeer geneeskrachtig zijn en de baden schommelen van 36 tot 42 graden ;-) heerlijk warm dus. De reden dat ik een beetje rust, is omdat de Tongariro Alpine Crossing op het programa staat! Dat is één van de mooiste wandelingen in Nieuw Zeeland van +/- 19 kilometer die ongeveer 7 tot 9 uur duurt. Er zijn een paar steile stukken bij dus dat belooft... Eigenlijk begin ik eraan met een beetje een klein hartje want mijn klimconditie is niet top! But it's all in the mind, dus ben er zeker van dat ik dat wel zal doorstaan morgen. :-) Hoe hoger in de bergen, hoe dichter bij jou zal ik maar denken :-) Wish me luck Daddy! Jouw oneindige geloof in me helpt me als ik me soms wat klein voel in deze reusachtige wereld. Ik geniet van iedere dag want voor je het goed en wel beseft is het misschien al te laat... Love you 46 forever!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten