Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

maandag 27 januari 2014

The day I fell in love

Brisbane was de volgende city-stopover. Eén van de weinige steden die niet aan zee ligt, maar voor alles vinden ze wel een oplossing. Southbank is het hippe aangelegde strand (mét zwembad) aan de oever van de rivier in Zuid Brisbane. Het hostel waar ik verbleef lag pal midden in de stad! Wat ik toen nog niet wist is dat ik hier alweer 3 slapeloze nachten tegemoet ging... voor één keer waren het niet mijn kamergenoten (aka Aziaten die midden in de nacht 1000 crèmes op hun lichaam en gezicht smeren of 's morgens om 5u de city willlen gaan verkennen), het was de Underground Bar waarvan ik de bastonen tot op de 3e verdieping kon waarnemen tot gemiddeld 4h 's nachts :-S Het leven in een hostel is niet altijd fun.... zeker niet als 'slaap' voor mij iets van een 10u/nacht betekent en het in werkelijkheid met moeite tot 5u herleid wordt x gemiddeld 20 nachten/maand geeft mij ondertussen een slaaptekort van 100 uur! Dus ik ben hemels gelukkig als ik op mijn trip een toevlucht kan zoeken in een B&B, privé kamer of hotel :-) 



In Byron Bay sliep ik in een geweldig guesthouse. Dit totally chilled dorpje is één van mijn favorieten aan de Goldcoast. Ik nam de fiets en genoot van het warme weer. s'avonds kraakten Sophia en ik een flesje wijn op het strand & daar bleek dat haar man de wereld rond zeilde en Evi & ik zijn boot hebben zien liggen in de haven in Capetown toen we daar waren in oktober :-) It's a small world. 


Port Macquarie was de laatste stop voor Sydney en werd voor mij een liefdadigheidsbestemming. Op zoek naar een nieuw T-shirt belandde ik bij "Red Cross Australia" winkeltje. Deze shop verkoopt kledij die hen geschonken wordt (meestal 2e hands), opbrengst gaat naar het Rode Kruis. Hier kocht ik mijn nieuwe Tshirt om in de namiddag een bezoek te brengen aan het Koala hospitaal. Een foto met een koala op de arm (zoals alle cliché toeristen er één hebben uit de verschillende dierenparken) zul je bij mij niet vinden. Deze beestjes dienen niet als foto-materiaal! Zelfs de verzorgers in het Koala hospitaal nemen deze dieren niet vast als het niet noodzakelijk is. Hier komen alle gewonde koala's terecht (bosbranden, aanrijdingen,...) De vrijwilligers zorgen hier jaarlijks voor 250 zieke koala's (die terug in vrijheid gesteld worden als ze weer gezond zijn). Iedere Koala krijgt een voor- en familienaam. Familienaam duidt op de plaats waar hij gevonden is, voornaam krijgt hij van de vinder (mag naam van vinder zijn of gekozen naam). Het centrum functioneert op basis van giften & hier deed ik dus ook mijn bijdrage!



En toen gebeurde het... nooit gedacht dat er een dag zou komen dat ik verliefd werd op een andere stad dan NYC. Sydney is gewoon dé max! Menig mede-travellers hadden mij al gewaarschuwd, maar kritisch als ik ben wilde ik het met mijn eigen ogen ontdekken. Mijn YHA hostel had een dakterras met een million dollar view op The Sydney Opera House & the Harbour Bridge en is gelegen in de coolste wijk die er bestaat "The Rocks". Om de ene of andere reden doet The Rocks mij denken aan "Le vieux Nice". Deze stad heeft zoveel te bieden: ik kocht kaartjes voor een show in The Sydney Opera House en genoot van cabaret/circus & theater. Wandelde urenlang door de Botanische tuinen, Darling Harbour, Paddington Markets, Kings Cross, Double Bay,... nam de Ferry aan Circular Quay voor een bezoek aan Manly Beach. Deed de 6 km wandeling van Cogee naar Bondi Beach. Slenterde door de honderden winkels (en zag nog niet eens de helft). At zalig verse kreeft op de Fishmarket, macarons in de Franse tearoom, kangaroe op de BBQ en een echte Australische meatpie! En dan zijn er nog 1001 dingen die ik niet gezien heb... Tijd dus om een nieuwe Sydney Trip in te plannen ;-) 




Met pijn in het hart vertrok ik vanmorgen naar de luchthaven... om daar opnieuw verrast te worden! Bij het inchecken bleek dat ik geen bagage geboekt had... Lap, bijbetalen zeker?! Toch niet, Claus (de check-in gast van Virgin Australia) gaf me mijn bagage cadeau! Hij was enigszins teleurgesteld dat ik 'zijn land' Brazilië niet zou aandoen op mijn wereldreis, maar hij gaf een de naam van een eiland (gescheven op een luggage tag) dat ik zeker diende te bezoeken. Zeer dankbaar voor deze geste stapte ik naar mijn gate. Wat ik toen nog niet wist, was dat Claus mij volledige ge-upgrade had :-D - gratis entertainment, gratis drank, gratis eten,... I felt priveliged! Travelling the world can be so much fun!!! 


1 opmerking:

  1. Naaaaaaancy ik ben stikjaloers dat je het Koala Hospitaal bezocht hebt, een droom van mij! Mocht je de city trip Sydney ooit is opnieuw doen, ik ben kandidaat om mee te gaan, Enjoy the good Life!!!!

    BeantwoordenVerwijderen