Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

woensdag 15 januari 2014

The wonders of the Sunshine Coast

 Magnetic Island is een supermooi klein eilandje (diameter van ongeveer 10km). Het hostel waar ik verbleef lag pal op het strand! Wat een uitzicht! Het was de dag na de Great Barrier Reef en de pijn op mijn rug was moordend... volledig verbrand was het verdict na die geweldige snorkeltocht met de Falla. Aangekomen bij mijn kamer, dat een houten hutje op het strand bleek te zijn, ontmoette ik Catriona uit Oxford die de dag ervoor haar volledige benen verbrand had bij het wildwaterraften. :-) En zo werden we vriendinnen (we could share the pain of our burns en waren beiden op zoek naar schaduw). 

Dag nadien doorgereisd naar Airlie Beach om de Whitsundays te bezoeken. Hier had ik wel gekozen voor de all & glitter catamaran (see it yourself). Whiteheaven beach heeft zijn naam niet zomaar gekregen... Nog NOOIT in mijn leven zag ik zo een prachtig strand, zo een koraalblauwe doorschijnende zee... Ik kon er gewoon naar blijven kijken! 
Stingersuit was verplicht want de mini kwallen (niet groter dan je duimnagel) zorgen ervoor dat je een paar nachtjes in het ziekenhuis mag doorbrengen. Maar ik vond dat pakje wel helemaal ok! Zwart werkt nog altijd afslankend moet u weten en het was een zaligheid dat de zon niet aan mijn fel verbrande rug kon.
Ik was ondertussen al vergeten hoe lang het duurt voordat die pijn overgaat en je begint af te vellen... nu weet ik het weer en het is véél langer dan ik dacht: 1 week! Veel voordelen heeft het niet, maar toch wel eentje die ik kon vinden. Mijn valies is nu de volle 200g lichter want mijn tube After Sun Aloe Vera is volledig leeg! ;-) 

Van Airlie Beach naar Rainbow Beach. De steden hier heten allemaal "... Beach" - zullen we dit in België ook eens toepassen: Nieuw strand, Oost strand, Panne-strand, Knokke-strand,... Helaas zijn onze stranden vergeleken met deze geen pareltjes ;-)
Namiddagje paard gereden met Catriona op het strand (amaai, dat was al lang geleden, maar Rocky -the horse- was heel braaf)
Dag erna naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld! Dit was écht iets voor mij!!! Met zo'n keicoole tank door het zand! Gaan zwemmen in Lake Mc kenzie en heerlijke vis op de BBQ maakten de dag compleet!

Noosa is de laatste stop aan de Sunshine Coast! Maar ook de leukste! Echt een stadje naar mijn bek: geweldige beach, top winkels én een Nationaal Park! Enige probleem in dit park is, dat je er niet alleen mag rondwandelen... Behalve de giftige slangen zijn er nog giftigere mensen (mannen) en zijn er al tal van attacks gebeurd... :-( Na dagen met de nieuwe friends doorgebracht te hebben, was ik in Noosa nog eens alleen (not a good timing dus!). Maar ik wilde en zou gaan hiken! Dag erna stond ik klaar aan de ingang om 9u s morgens with a plan! Ik zou bekijken wie de wandeling zou doen (nummer 2 en 4) die ik wilde doen en hen gewoon vragen of ik mee mocht wandelen. Zo ontmoette ik Robert en Yvonne uit Perth! Deze zestigers zagen er zeer betrouwbaar uit (ziet u zelf maar)! Heel lieve mensen overigens die me graag in hun gezelschap hadden! Wat ik even onderschat had, was hun looptempo!! Blijkbaar gingen deze mensen iedere dag gemiddeld 5-10km wandelen :-D lol daar ging de illusie dat ik een beetje conditie heb :-) Als u goed kijkt op de foto, is mijn kop mega-rood (en das niet van het verbranden). Anyway, het was een top-workout gevolgd door een verfrissende iced latte met Robert en Yvonne op een terrasje. Cheers!!


Australië almost feels like home to me! I love this place! 


 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten