Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

zaterdag 4 januari 2014

Aussie New Year!

Melbourne was de eerste stad die ik aandeed in Australië. Ook oudejaarsavond zou ik hier doorbrengen. Nu hoor ik je al denken, waarom Melbourne en niet Sydney?! Om 1 goede reden: IEDEREEN gaat naar Sydney en ik ben niet iedereen ;-) (+ ik hou ook echt niet van massa-events, dus Melbourne leek me een goed alternatief). 
En ja, I had a plan! Weken vooraf had ik op de coachsurfing site een berichtje gevonden met andere reizigers die ook in Melbourne zouden zijn op dat tijdstip en die samen iets wilden doen. Dus het plan werd: St Kilda Beach - vanaf 12u 's middags - BBQ - socializing met 112 anderen - vuurwerk - party. Sounded good, isn't it? Op de 31e werd ik helaas s'morgens wakker met een aantal graden teveel aan koorts... en dat veranderde het plan... Ik ontmoette 2 belgische, een Duitse en een Canadese meid & we aten op de rooftop van ons hostel, gingen om iets voor middernacht naar de riverside voor het vuurwerk & ik lag om 00:30u terug in mijn bedje. But it was a great night & the people were so lovely! 



Ik hou van Australië, dat kan ik je nu al vertellen! Waarom? Niet echt te verklaren. Misschien omdat de steden toch lange rijen bomen hebben, gezellige parken en een groot ruimtelijk gevoel? Omdat het weer er in onze winter gewoon lekker warm is! :-) Gepakt met mijn rugzak, trok ik de eerste ochtend door Melbourne. Aangekomen bij Federation Square, zette ik me even op de trappen, waar een komiek net zijn show ging starten... Ik genoot en lachte zoals alle andere 100 personen die zich ondertussen rond mij verzameld hadden. Na een half uurtje wandelde ik verder en zag hoe een politieman op zijn fiets naar een Asiatische man riep "We have found him", nog geen minuut later zag ik een andere politieman met een klein huilend jongetje van 4 dat schijnbaar verloren gelopen was, hij bracht het jongetje terug bij zijn vader. Wat een mooi tafereel om deze doodongeruste papa het kleine mannetje te zien vastpakken en knuffelen :-) om daarna de politieagent te bedanken met de tranen in zijn ogen... 



Op dag 3 was het tijd voor de Great Ocean Road! Hier keek ik écht al een hele tijd naar uit. We vertrokken vrij vroeg voor wat een zeer lange dag zou worden. Maar wat we daar tegenkwamen was prachtig. Ik denk dat enkele foto's meer zeggen dan een heel epistel. Mijn persoonlijke favoriet waren natuurlijk de bekende "Twelve Apostels" - het zijn er eigenlijk nooit 12 geweest en de zee zorgt ervoor ze dreigen te verdwijnen door de erosie. Maar op dit moment vind je er nog 7!  


Ohja en ook mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar zijn gemaakt! Mijn top-of-the-bill is (een geweldige klassieker) om 7 kg te verliezen tegen 1/5 -> haalbare kaart dus! De slaatjes worden weer klaargemaakt, het fruit bovengehaald, de chocolade weggestopt (daar is het toch veel te warm voor) en zeer nieuwsgierig kijk ik uit naar de resultaten. Al zal ik mijn eerste weegschaal pas terugzien in Nieuw-Zeeland begin februari! ;-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten