Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

donderdag 19 december 2013

De fraude met de VISAkaart in Asië

De titel voorspelt niet veel goeds & het was ook even schrikken toen ik een berichtje van Atos Worldline op mijn voicemail terugvond: "Mevrouw Baens, wij denken dat er gefraudeerd werd met uw VISA kaart, kan u mij zo snel mogelijk terugbellen". Het uurverschil van 6u maakte dat ik de volgende dag pas kon terugbellen. Blijkbaar had de ene of andere Asiaat het nodig gevonden om mijn VISA kaart gegevens te noteren en verrichtingen uit te voeren op het internet in HongKong, Amerika & Zuid-Afrika... Lang leve het programma dat deze screenings dagelijks uitvoert zou ik zo zeggen. Anyway, VISA kaart geblokkeerd natuurlijk & de verrichtingen die niet door mij gebeurden worden vergoed. Een klantendienst om "U" tegen te zeggen als je het mij vraagt! 

Na de tempels in Bangkok, werden we tijdens onze doorreis naar het Noorden nog verblijd met 101 tempels, ruïnes, Boeddha's etc. Hieronder een paar prachtexemplaren. Het "Efteling"gevoel blijft zeer hoog in dit land! Mijn persoonlijke favoriet is toch wel de Wat Rongkung die we helaas op onze enige regenachtige dag bezochten. Het lijkt echt wel een witte ijstempel. Deze tempel is een complex van 9 tempels waarvan er op dit moment 3 afgewerkt zijn, de andere 6 zijn nog in opbouw en worden afgewerkt volgens de giften van de bezoekers. De ontwerper van deze tempel zal zijn kunstwerk waarschijnlijk nooit volledig afgewerkt zien vermits de schatting is dat deze pas binnen 50 jaar volledig klaar zal zijn (op basis van de gemiddelde aantal giften per jaar). 

 

De laaste dagen van onze reis verbleven we in een prachtig strandhotel in Pattaya. Pattaya is te vergelijken met het Belgische Blankenberge, alleen nog een beetje marginaler... 
Hier vind je een staaltje: 
- oude lelijke Westerse mannen op zoek of reeds samen met een jonge Thaise
- strip-tenten & karaokebars met paaldanseressen
- jonge kerels op straat met ontblote bovenlijven (en het gaat hier niet om afgetrainde bodies helaas)
Kortom, ik zou het de stad van de wansmaak durven noemen... 
Gelukkig was er in ons hotel van dat alles niet veel te bespeuren en konden we genieten van een cocktail aan het zwembad met een heerlijk zonnetje ons voorbereidend op de terugkeer naar België

Het reizen is geweldig, maar in alle eerlijkheid ben ik ook heel blij dat ik de kerstdagen bij de familie mag doorbrengen. Kerstfeest bij de bomma, een dikke knuffel van mijn liefste schat Brittje, some quality time met mijn geweldige zusje & enkele bijbabbel-momenten met de vriendinnen! 
Vanaf 28 december spring ik terug in het vliegtuig richting Australië voor een spetterend eindejaar in Melbourne! See you soon! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten