Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

vrijdag 1 augustus 2014

Wonders of the East

In Ottawa verbleef ik bij Sonya & Benjamin een canadees-duits koppel in hun charmant klein appartement. Als hoofdstad van Canada is het niet meer dan een charmant stadje. Geen metropool zoals Montreal of Toronto, maar een prachtige zonsondergang en een gemoedelijke sfeer alleszins. 


Na Ottawa was ik weer toe aan wat natuur. Dus belandde ik in Kingston voor een afvaart naar de Thousand Islands. Deze 13 000 eilanden liggen verpreid over de Saint Lawrence rivier. Sommige zijn bewoond door 1 of enkele huizen, anderen zijn te klein. 



De B&B waar ik verbleef leek op een verlaten spookhuis... de houten vloeren kraakten, de deuren piepten & ik sliep er niet echt op mijn gemak. Oordeel zelf maar over dit griezelhuis. 

Ik genoot van de vele live music bands die je overal terugvindt.

De volgende stop was Niagara. Na de Iguazu watervallen & Plitvice Nationaal Park twijfelde ik of Niagara me nog wel zou kunnen boeien... Ik heb het afgelopen jaar zoveel watervallen gezien, maar ik heb geen seconde spijt dat ik toch besliste om het te doen. De boottocht tot aan de watervallen was hallucinant. 






De tweede dag jogde ik in de vroege morgen naar de watervallen, om daar in alle rust en stilte nog een laatste keer te kunnen genieten (zonder de horden toeristen) om daarna mijn trein terug te nemen naar Toronto. 


Toronto is grootstad nummer 2 op het lijstje. In NYC had ik toevallig een Australiër leren kennen die in Toronto woonde & die mij graag wilde rondleiden. Zo gezegd, zo gedaan en op zondagavond ontmoette ik Chris terug en kwamen we terecht in een leuke bierbrouwerij met een übergezellig terras. Het leek alsof we elkaar al jaren kenden...

 Na een paar glazen & een hele clash regen, kwamen we terecht in een Koreaans BBQ restaurant en dit werd het eerste van de 3 eerder speciale culinaire avonden... na de Koreaan volgde nog het Cajun restaurant & de Ethiopiër waar ze voor ons de toog in brand staken bij enkele digestieve shots. 


Ik leerde er de eerder niet-toeristische buurten kennen & genoot van de multiculturele stad met wijken zoals "little portugal", "Roncesvalle", "Yorkville", etc. 




En voor degene die het nog niet geweten hebben. Soms, heel soms heb ik ook een mindere dag... Als je vlucht 9u vertraging heeft bijvoorbeeld, waardoor je reistijd voor een binnenlandse vlucht + bussen en ferries in totaal 22u bedraagt I.p.v. 9u. Vlucht 1173 van Air Canada, ik zal u niet snel vergeten! 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten