Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

zondag 1 december 2013

My first yoga lesson: Acrobatic Yoga?!

  Na de tempels en rijstvelden in het zuiden, reden we noordwaarts richting Lovina. We verbleven bij een Nederlander die 12 jaar geleden 2 villa's bouwde in Kalibukbuk, waar hij (ondertussen gepensioneerd) met zijn Balinese vrouw en kind woont. De noordkust is veel minder toeristisch, waardoor een pak aangenamer vertoeven. De volgende morgen maakten we een Dolphin Watching tour. De kapitein kwam ons om 5u45 ophalen aan het hotel, om tegen 6u het bootje (zie hieronder) in te stappen de kalme zee op in het ochtendgloren. Voor degenen die mij kennen weten dat ik in België nooit één voet uit bed zet voor 8u15 (zelfs niet op werkdagen), ik ben gewoon geen "ochtendmens", ook geen "avondmens" eigenlijk, want tegen 22u30 lig ik meestal in mijn bed. -> ik heb gewoon véél slaap nodig!  Ik denk dat ik in de laatste weken al meer voor de heilige tijd ben opgestaan dan in heel 2013... Maar I have to admit: voor wat dolfijn-spotten, sta ik graag om 5u30 op! Al heeft het wel geduurd tot het laatste half uur, voordat deze beestjes tevoorschijnkwamen. Ze zo zien in hun eigen habitat was prachtig. 

De dag erna weer vroeg uit de veren voor een tocht van een aantal uur door de bergen naar Bali's bekendste vulkanen Mount Batur & Mount Agung. Alsook de grootste en meest bekende tempel Besakih
  
  
Ondertussen aangekomen in Ubud. Really my kind of city! We hebben een geweldig hotel (Tegal Sari), dat zicht heeft op de rijstvelden & aan de voorkant uitkomt op één van de winkelstraten. The Yoga Barn & de beste Spa op 100m afstand. Wat wil een vrouw nog meer? 

Toen ik besliste om naar Bali te komen, vond ik dat ik mezelf wel eens mocht introduceren in het hele Yoga gebeuren. Want alle celebreties doen tegenwoordig yoga, dus slecht voor de body kan dat dan toch niet zijn?! Direct een 4 dagenpas (de tijd die me hier nog rest) en we beginnen met de Acro-Yoga (want dat is de enige class die op zondag een level 1 niveau heeft). Ffkes tussendoor: wat doen al die HOT guys in de yoga lessen? Lijkt precies op een verzwegen oord voor knappe afgetrainde kerels (al dan niet in strak shortje)! Das al pluspunt nr 1 om mee te beginnen! Anyway back to the ACRO yoga. Das dus blijkbaar iets acrobatisch (maar dat had u uit de naam misschien al wel kunnen opmaken). Awel, we begonnen vandaag met de "Bird". Ja hoor, dit klonk niet echt "gewoontjes" voor de yoga-leek in mij. Bird = vliegen of zoiets (anders noem je zo een pose toch eerder "cat" of "dog" als het al naar een dier vernoemd moet worden). Met een welverdiende fierheid, mag ik u zeggen dat ik de "bird" onder de knie heb, en voor degenen die nog niet weten wat het is, heb ik een fotootje opgezocht (ik kon terwijl -> base of flying position - I did both! helaas geen kiekje nemen)
 
Morgen gaan we heel blij en enthousiast naar de tweede les: "Intro to yoga" -> die intro heb ik vandaag alvast niet gemist! ;-) En ik denk dat het yoga verhaal niet in Bali zal stoppen voor mij. I like! 
Verder geniet ik van de rust & de balinese massages de komende dagen (en de yoga natuurlijk). 









1 opmerking: