Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

maandag 9 december 2013

Thailand - De foute party @ the River Kwai

December is een geweldige tijd van het jaar voor Thailand, zij noemen het winter, wij genieten hier van 25 graden en meer met vrij weinig vochtigheid - Z-A-L-I-G! Als ik aan de vriestemperaturen in België denk, prijs ik mezelf zeer gelukkig dat ik hier mag zijn in het gezelschap van mijn topfriend Miek! 

Het concept deze keer is een groepsreis. Wat betekent dit voor mij: weinig opzoekwerk, geen geregel, geen Lonely Planet maar just sit back & relax... Toch werd het mij vrij snel duidelijk dat ik niet meer helemaal in de wieg ben gelegd voor dit concept wegens: 
- vrijwel enkel 50+ ers in de groep 
- een 50+ dagtempo
- eten in buffetvorm (dat steeds herhaald wordt)
- ...
Maar desalniettemin geniet ik enorm van mijn privé gezelschap met leuke babbels, codetaal & eigenzinnige humor! 

Onze Thaise gids "Tamasak" is wel helemaal top! Hij is zo schattig dat ik hem zou willen inpakken & meenemen naar België als het even kon. Altijd zeer bezorgd over Nanschi en Miek, waakt hij over onze aanwezigheid in de bus, onze koffers en andere dingen.  

De tempels hier in Thailand doen me denken aan de Efteling, heel kleurrijk, voor sommigen misschien wat kitscherig, but I love it! Het Koninklijk Paleis in Bangkok is écht een pareltje! 
  

De koning wordt hier trouwens verafgod (en dat is nog licht uitgedrukt), sinds de verjaardag van de koning op 5 december ook geen rellen meer in de hoofdstad. Aan elke tempel, winkel, straathoek vind je een portret van deze (ondertussen oude) man. De gele vlaggetjes wapperen overal en wijzen ook op het symbool "de koning". Moeilijk voor ons als Belgen om te denken dat wij Albert (in de vroegere tijd) of onze Filip (Ohja, nu ist Philippe) zouden verafgoden... I would rather throw up denk ik! ;-) 

Maar gisterenavond waren we getuigen van een waar  feestje op de River Kwai. Tegen 19u stapten we op een vlot waarop een restaurant stond, we werden voortgetrokken op de rivier door een bootje. Na het eten vonden de Thai'en dat er wel een feestje mocht starten... Ik bespaar u de details en verblij u met een (oh-zo) fout fragmentje van het "dansuurtje" voor 50+ (lol) 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten