Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

dinsdag 26 november 2013

Van de Nasi Lemak in Penang naar de Heiligverklaring op Bali

In Maleisië nog genoten van de stad Georgetown, op het schiereiland Penang. Penang wordt ook wel eens de culinaire stad genoemd... met recht & reden! Het eten werd weer "eetbaar"! Ik zou het geen Peter Goossens, Sergio Herman of Jeroen Meus willen noemen, maar ik werd er alleszins niet ziek van :-) My favourite vind je hieronder terug: Nasi Lemak! Het aantal tempels terug te vinden in deze stad is ontelbaar. Hier staat de moskee naast de katholieke kerk, naast de chinese tempel, naast de Birmaanse, naast de Hindu en de Budistische tempel. Deze kakafonie van mensen vind je ook terug in deze stad, maar gezellig is het er absoluut wel! 
 
 

En dan op naar Bali! De hippe Lowcost maatschappij van Air Asia verzorgde de vlucht van Kuala Lumpur naar Denpasar. Met een half uurtje vertraging mochten we boarden.... allé ja, de deur werd geopend naar de Tarmak & dan mocht je zelf op zoek naar F75 waar je vliegtuig stond?!? Eender welk ander vliegtuig naar keuze had je ook kunnen boarden als je hier zin in had :-) 

Na een dagje rust, beslisten Tom en ik om een wagen te huren. Ook hier weer aan de linkse kant van de weg rijden. Ik dacht dit na Zuid-Afrika nooit meer te hoeven doen. Doch hier is het links rijden geen probleem... Wel de complete CHAOS op de weg! Langs alle kanten word je voorbijgeschoten door ontelbare scooters. De gemiddelde snelheid op dit eiland is 35km/u, en voor degenen die mij kennen is dit LOW under my speed limit! Na 2u kwamen we aan bij Tempel van Uluwatu op het Zuidelijkste punt van het eiland. 

 

Tanah Lot was vandaag onze bestemming. Deze zeetempel is één van de meest bezochte in Bali. Helaas zijn het een beetje sombere kiekjes geworden door de regen :-) Doch, sinds vandaag ben ik een beetje "heilig" verklaard, ik dronk van het heilige water & werd gestempeld met rijst & gedecoreerd met een bloem :-) 
Vermits onze GPS niet van topkwaliteit is, verdwaalden we vandaag ook nog enige uurtjes tussen de rijstvelden (die het verdwalen het natuurlijk wel de moeite waard maakte). 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten