Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

zaterdag 16 november 2013

Up to Asia


32 uur was de volledige reistijd, en bij deze... Never again! In het begin ben je nog opperbest vrolijk, maar na een tijdje komt het humeurige ego toch een kijkje nemen. Mijn nieuwe regel luidt dan ook, neem geen vliegtuig meer waar er groepsreizen op aanwezig zijn! Het feit dat zij "in groep" reizen wil zeggen dat ze het reizen niet gewoon zijn:
1/ als ze een papiertje uitdelen om in te vullen tegen dat het vliegtuig landt, ga dan niet allemaal ineens direct rechtstaan om je pen uit het bagageruim te halen - de vlucht duurt immers nog 6 uur!
2/ het is niet nodig om bij de lunch een rode wijn én een whisky cola te bestellen, doet u dit thuis ook iedere dag bij uw middagmaal? 
3/ begin niet te zagen dat je koffer waarschijnlijk verloren is gegaan als de band nog aan het rollen is... Rollende band = nog niet alle koffers zijn gepasseerd. 
Met andere woorden: bestaat Reizen voor Dummies al? ;-) 

Anyway, Kuala Lumpur, hoofdstad van Maleisië! Gekend om de Petrona Towers die het boegbeeld van de stad vormen. Sportief als ik ben, verken ik de steden graag te voet, met het plan in de hand, de 5 metrolijnen, bussen en monorail negerend... Nuja, dat laatste is er wel degelijk met reden aanwezig vermits er een aantal autobanen de stad doorkruisen en je best niet als voetganger de autostrade oploopt. Na een goede poging en bezoek aan Central Market & Chinatown dan toch maar terug op de monorail richting Bukit Bintang (shopping district). De ene na de andere shoppingmall waar je echt alles kan vinden. Zo groot dat ik er zelfs in verdwaalde. Je neemt dus Wijnegem shoppingcenter x 20 (gemiddeld 10 verdiepen en 6 wings) en zo staan er wel een heel aantal naast elkaar! Ineens hoorde ik het geluid van een rollercoaster, toen ik me omdraaide zag ik een heel pretpark IN de shoppingmall. Je moet het ze nageven, inventief die maleisiers! 
 
 



Op het einde van de dag, hadden mijn voeten de kilometers windowshopping wel gevoeld, dus trakteerde ik mezelf op een voetmassage van 40 min (die slechts 8 euro koste). Ik weet niet wanneer mijn voeten meer pijn deden, voor of tijdens de behandeling, auw! In gedachten dacht ik, das misschien goed voor de lymfen (niet dat ik daar ook maar iets van ken, maar bon, het stelde me gerust). Hierbij de man met een overdosis kracht


1 opmerking:

  1. Enjoy the rest of your trip! A teeny bit jealous right now, realising how much wonderfull places you're going to visit during the next couple of months...

    BeantwoordenVerwijderen