Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

maandag 24 maart 2014

Don't cry for me Argentina!

Semana dos en la escuela :-) Het Spaans begint stilletjes aan mijn brein weer binnen te sijpelen (gelukkig)! Het leven is hier gewoon veel makkelijker als je een woordje Spaans kent, de Portenos gecharmeerd als je het toch probeert & voor andere dingen is het dan gewoon weer noodzakelijk, als je een plaatsje aan de nooduitgang wil in het vliegtuig bijvoorbeeld. Geen Spaans = geen extra beenruimte ;-) 

De afgelopen week was een rustige week... want een hoogstvervelende hoest & enkele dagen koorts maakten van mijn energieke ik een slappe doos! Maar wat deed ik dan wel?

Ik ontdekte mijn 2e favoriete buurt in Buenos Aires, "La boca" genaamd. Oftewel de gevaarlijkste buurt van BA! In groep met een gids lieten we ons rondleiden in de vroegere "sloppenwijk" van Buenos Aires waar de Tango nog heel centraal staat. 

De gekleurde huisjes zijn prachtig, de sfeer onbeschrijflijk & om één of andere reden kick ik wel op de "gevaarlijke" buurten... niet omdat ik wil dat mij iets overkomt, maar omdat ik juist overtuigd ben dat overal gevaar "kan" schuilen & je gewoon je gezond verstand moet gebruiken. En probeer er gewoon niet uit te zien als een "toerist". Hier slaag ik best wel goed in... vermits menige mensen op straat mij om de weg vragen. Als ik ze dan ook nog kan verderhelpen ben ik al helemaal fier in mijn school-spaans! 

Eén van de 7 nieuwe wereldwonderen stond deze week ook op de planning. De watervallen van Iguazu. Julika en ik vlogen vrijdagavond naar Iguazu, zo'n 2 uurtjes vliegen van BA. Om op zaterdag de hele dag het Nationale Park te bezoeken & 's avonds weer terug te vliegen. Beetje hectisch (en duur) maar zeker de moeite! See it yourself! 

De mannen zijn nog niet zo hard aan bod gekomen in mijn blog... nu voor de Argentijnse mannen heb ik niets dan lof! Zij behandelen een vrouw nog zoals het hoort! Zijn charmant, galant, lief, warm, open, vriendelijk,.... Je zelfvertrouwen als vrouw stijgt hier dagelijks door alle positieve aandacht (ook als je denkt hier immuun voor te zijn). Mannen babbelen O-VER-AL tegen je! Eergisteren stond er een man in maatpak bij mij in de lift die net terugkwam van zijn werk en me meteen uitnodigde om samen koffie te gaan drinken... it can be so easy... Ik hou wel van die zuiderse aanpak, geen gedoe, geen verplichtingen, gewoon sociaal! 
Anyway don't worry, ik zal mijn mama niet moeten vertellen dat ik voor de liefde van mijn leven naar Argentinië zal verhuizen. 

Vanmorgen nam ik om 5:00 het vliegtuig richting Costa Rica... Weer tijd voor een nieuw avontuur met mijn nieuwe sportschoenen (met fuchsia, lol) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten