Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

maandag 17 maart 2014

Buenos Aires: Spanish & Tango!

Na nog enkele dagen rust in El Calafate, terug het vliegtuig op (same-illegal-booking) naar Buenos Aires! Net op het moment dat ik moest boarden, las ik op mijn Iphone dat er een vliegtuig vermist was... on-ge-loof-lijk! Dit zijn dingen die ik anno 2014 niet kan begrijpen... iedere debiele auto kan uitgerust worden met een track-and-trace, maar in de personenluchtvaart bestaat zoiets niet precies! Ondertussen 10 dagen later nog steeds geen spoor... ?!? Anyway, back to espanol & tango en el ciudad de Buenos Aires! 

Mijn missie: refresh my spanish op de talenschool. Honest: mijn spaans zat zeeeer ver! Dus ik voelde me bijna terug een beginner! (de 4 jaar dat ik spaans studeerde - 10 jaar geleden, lijken wel voor niets geweest). Maar na een dikke week kan ik me weer behelpen... Makkelijk maken ze het je wel niet want je kan best je Spaans uit Spanje vergeten hier, yo wordt /Tcho/ uitgesproken & er zijn geen Calles maar /caches/ - doesn"t make it easier!!! De Tu-vorm bestaat hier niet en wordt "vos" eveneens met een andere vervoeging van het werkwoord ;-) El español aca en Argentina no es fácil! 


Tweede missie: Tango! Dé meest sensuele dans op aarde! Menigen hadden mij de goede raad gegeven om met "oude"mannen te dansen. Deze opdracht was niet zo moeilijk, in de les was er een 70 jarige man mét tango-ervaring. Ik hoorde het ritme nog niet in de muziek, maar de basispassen lukten vrij goed, met complimenten van de "oude, zeer ervaren" man die mij leidde... Vrouwen hebben eigenlijk niet zo veel werk in deze dans. "Volgen" is het codewoord! Het was top om deze nieuwe dansstijl te leren kennen waar deze geboren werd. 

Buenos Aires is een prachtige stad... veel Europese flair. Architectuur uit het "oude" Parijs, Italiaanse koffie-cultuur, Spaanse medialunes als ontbijt en zoveel meer! De stad is enorm!! Met 3 miljoen inwoners, is dit 1/3 van ons belgenland! Iedere wijk heeft zijn charme, antiekmarkten in San Telmo, de haven van Puerto Madero, het historische centrum van Microcentro, de bekende begraafplaats in Recoleta, bars en pubs in Palermo (dat bestaat uit Parlermo Chico; Palermo Viejo, Palermo Hollywood, Palermo Soho)... Plenty of things to see/do, dus ook blij dat ik hier 2 weken mag verblijven. Om rustig op verkenning te gaan. 
 



Ik zal deze stad niet snel vergeten want op avond 4 ging het een beetje mis! Exclusive party @ the Golf Club: 
* underdressed (de event-verantwoordelijke vergat te vertellen wat de dresscode was, en ik vergat te lezen dat het in de golfclub was: resultaat: ik arriveerde in mijn oranje strandkleedje met flip-flops)
* The instant Tequila-effect!
* cute guys
* Geen taxi naar huis maar een lift door 2 onbekende Argentijnse mannen
* some black-outs!?! 
-> resultaat was dat ik de volgende morgen met een zware kater naar de les mocht ;-) 
You only live once zeker? 

In het weekend deden we een tripje naar El Tigre, het weekendoord voor veel mensen uit Buenos Aires die de drukke stad willen ontvluchten. We maakten een leuke boottrip op de delta & slenterden rond op de Mercado de frutos. In het station van el Tigre zijn de toiletten nog niet echt gemoderniseerd & mocht je anno 2014 zelf je emmer water vullen en meenemen om je toilet door te spoelen ;-) 

Mijn favo plek hier is toch wel de begraafplaats van Recoleta, waar enkel mensen die genoeg centjes hebben begraven worden. Een graftombe hier kost 200 000 USD. Enkel Evita "kreeg" hier een plaatsje. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten