Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

maandag 14 oktober 2013

South Africa -Arrival & Safari



Om onze heenreis kort samen te vatten :-) 
- 3u vertraging in A'dam, en daarom dus maar 3u transit in Heathrow :-) 
- aan alle single ladies: go asap to London Heathrow AirPort for a new stylished very goodlooking businessman in a suit! (3h was niet genoeg om te connecten ;-) but I'll be back!)
- aankomst Jo'burg: Na 1u paspoortcontrole en 1u wachten op bagage was de band leeg & wij nog geen koffer... toen we aan de helpdesk van BA gingen aanschuiven om lost luggage te claimen kwam er ineens een lieve man met 2 koffers aandraven, de onze weliswaar :-) 

2 dagen gechilt bij sweet Sylvia in haar huisje vlakbij Pretoria
Toch wel verschoten van de nog steeds bekoelde sfeer tussen "Blankes" en "Zwartes" in dit land... :-/

Maar dan was het tijd voor wat Afrikaans. Mijn top 3 favorite words so far:
- robotten = verkeerslichten
- nekdoek = sjaal
- braaibroodje = BBQ broodje

Op naar het autohuur-avontuur! Hier rijden ze dus LINKS en ookal reisde ik naar heel wat landen, dit was ook my first time! In één woord: Afschaffen die handel (of ja dat zijn er 3)! Als ik naar links wou pinken, begonnen de ruitenwissers in volle vaart. Schakelen moet ook ineens met de linkse hand en een rotonde (of cirkel zoals dat hier heet) rijden we ook met de klokwijzer mee). We zijn nog aant oefenen Evi en ik :-) Mijn 50000km per jaar rij-ervaring lijkt ineens met de noorderzon verdwenen :-) 

Vandaag Safari in het Krugerpark! Wat een topdag! Ik hoef er eigenlijk niet veel woorden aan vuil te maken. We zagen 4 van de Big Five (luipaard... We will get back 2 you one day) Maar ik hou het eigenlijk liever bij the Awesome 3. Zie hier en geniet:






2 opmerkingen:

  1. Ziet er super uit!!! En al zeker omdat het hier al twee dagen onafgebroken aan het regenen is ;)
    Groetjes uit je oude verblijfplaats!
    Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'Awesome 4' ziet er ook leuk uit :-) Have fun meid!!! Hier alleen maar file-leed. Thinking of you!!!

    BeantwoordenVerwijderen