Met deze blog kunnen jullie mee genieten van mijn wereldreis naar
fantastische landen, intrigerende culturen, inspirerende mensen &
ongelooflijke verhalen.

zaterdag 11 oktober 2014

Barbie & the shooting in the subway - Chicago Style!

Chicago! Wat een stad! De mama thuis een beetje ongerust over de "veiligheid", maar in mijn ogen voor niets nodig. Als je in Kaapstad bent geweest, zal Chicago wel meevallen zeker?! 

Op mijn eerste ochtend wandelde ik naar het Millenium Park midden in de stad. Prachtig hoe zo een grootstad, zoveel plaats vrijlaat voor een park tussen de skyscrapers & een handvol moderne kunst. 
 

Namiddag had ik een guided fietstoer gepland door Old Town, Goldcoast, Lincoln Park Zoo & Lakeshore Drive. Fleurig & zomers gekleed dat ik nogsteeds was (we negeren toch nog even dat het herfst is) met mijn lichtroze broek & mijn fuchsia hoodie, ging ik Bobby's Bike & Hike binnen. Jeremy, de begeleider, was zeer blij mij te zien & gaf me direct de koosnaam "Barbie"...
 
 

 Anyways, hoewel ik altijd wel in ben voor een grap, realiseerde ik mij toen pas dat ik helemaal in het roos stond (wat voor mij geen onoverkomelijke zaak is), en alle deelnemers van de fietstocht in lekker donkere winterkleuren rondom mij stonden. Anyway, ik kreeg als beloning de fiets "Julio" (ik snap hem nog steeds niet, jullie wel?) maar de fietstocht met Jeremy werd een toppertje! 

Op aanraden van Jillian, die ik in Nieuw-Zeeland ontmoette & een échte Chicago-girl is. Ging ik op een avond naar een stand-up comedy voorstelling in Second City. Ik belandde langs een koppel van Minnesota, om niet te zeggen bijna op de schoot van het koppel, want de stoelen in mijn rij stonden volledig tegeneen gepropt dat er geen centimeter vrij was, maar het werd een zeer gezellige, hilarische bedoening.

 Wat die mensen aan improvisatie comedy kunnen doen, daar doe ik mijn petje voor af. Ze kregen 2 woorden uit de zaal "pen" en "de kruisiging van Jezus" en ze maakten hiermee een theatraal verhaal waardoor dat deze 2 woorden onlosmakelijk met elkaar verbonden werden. :-) 

Op dag 3 ontmoette ik Kathy, Jillians vriendin en Dental Hygienist van het beroemde "Chicago Blackhawks" hockey team. Kathy leerde mij een echte specialiteit van Chicago kennen de Garrets Popcorn. Het speciale hieraan is, is dat het een mengeling is van Cheddar popcorn & Caramel popcorn... Hmmm.... je moet er voor zijn?! De cheddarpopcorn (de gele) bezorgt je letterlijk gele handen. Laat ons zeggen, twas goed voor één keer. 


Waar ik wel van genoot was onze cocktail in de Signature Bar van de Hancock building met een fenomenaal zicht op de stad. Het beste uitzicht is er evenwel (sorry guys) op de damestoiletten, kijk maar even mee! Na de cocktails belandden we in "the little goat" in Greektown waar we de avond afsloten met een lekker diner!
 


Op mijn laatste dag in Chicago wilde ik 's morgens nog wat gaan windowshoppen in Armitage. Vermits ik mijn boarding pass nog moest printen (en daarvoor naar Stables moest wandelen), kwam ik iets later dan gepland aan in het UIC metro station om van daaruit de stad in te trekken richting Armitage. Toen ik op het perron aankwam stond mijn metro klaar om te vertrekken, dus ik hopte nog net in de trein. Maar om één of andere reden vertrok de metro niet. Na 3 minuten werd er omgeroepen dat we moesten uistappen omdat in het volgende station een incident met politie bezig was en deze trein moest terugkeren in de andere richting. Een hele hoop gefuss natuurlijk, maar mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Een "incident met de politie"... bleek achteraf een schietpartij geweest te zijn in het metrostation van Lasalle waarbij één of andere gangster op het metro-voertuig had geschoten. Awel ja, had ik niet mijn boarding pas laten printen, kon ik jullie de story waarschijnlijk vanuit eigen beleving vertellen. En Lasalle is DOWNTOWN Chicago... just saying. Hoewel ik van deze stad hou, veilig ben je er precies nergens! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten